"RAKYAT PERLU TAHU SEKARANG......TAMING SARI DI TANGAN JEBAT."

Thursday 11 August 2011

Perlukah Terengganu Minta Bantuan Pakar IT PAS Pusat?


Tabik untuk Dewan Pemuda PAS dan rakan yang seangkatan dengannya. Kejayaan mereka mengorek lopak najis SPR dan JPN amat mengkagumkan. SPR dan JPN dan lebih-lebih lagi para konspirator dalam UMNO tentu terkejut dengan kepakaran IT Pemuda PAS. Mereka tentu tidak menyangka sama sekali bagaimana PAS/PR mampu bekerja dengan kepakaran yang canggih sehingga terbongkarnya konspirasi terkutuk dalam sejarah negara.

Ribuan kes permastautin tetap yang mempunyai kad pengenalan merah dibirukan dalam tempoh segera untuk memastikan UMNO/BN dapat merampas kembali kuasa di negeri-negeri Pakatan Rakyat serta mengekalkan kuasa di peringkat Pusat.  Tidak memadai dengan aset tetap undi pos dan undi berganda, penjenayah politik ini sanggup wariskan  tanah air ini untuk dikongsi bersama antara anak cucu mereka dengan warga asing.

Dalam kita sibuk dengan pendedahan ini kebanyakan berlaku di negeri Pantai Barat, kita terlupa untuk menjenguk masalah di Terengganu yang merupakan antara negeri terawal dicemari oleh pengundi hantu. Sejak zaman Tan Sri Hj. Wan Mokhtar Ahmad menjadi MB Terengganu lagi, telah kedapatan warga Myammar dan Kemboja menjadi pengundi di Terengganu. Sehinggalah ke zaman Idris Jusoh, tidak sekadar pengundi warga asing tadi ditambah pula pengundi yang berganda-ganda banyaknya nisbah kepada pertambahan pengundi setiap 5 tahun dan peratus peningkatan pengundi berbanding dengan negeri-negeri lain.
Sampai hari ini, itulah situasi daftar pemilih di Terengganu. Sebab itulah apabila culaan atau kajian yang dibuat menunjukkan PAS akan berjaya mengambil-alih Terengganu pada PRU2008, namun yang terjadi hanyalah pertambahan 4 kerusi sahaja. Meleset benar dari jangkaan.

Soalnya sekarang ialah, adakah PAS Terengganu tidak berusaha untuk berkongsi kepakaran  menjejaki pengundi hantu atau PAS Pusat lebih cenderung untuk menyelamatkan  Selangor? Adakah PAS Terengganu perlu berusaha sendiri tanpa ada yang sudi meninjau-ninjau daftar pemilih di Terengganu? Atau isu ini tidak relevan di Terengganu?

No comments:

Post a Comment