"RAKYAT PERLU TAHU SEKARANG......TAMING SARI DI TANGAN JEBAT."

Monday 10 October 2011

Ada Tiga Belanjawan Selepas Belanjawan Pilihanraya

Rakyat perlu ingat. Ada kemanisan dalam 'Belanjawan Penghabisan Stok 2012'. Belanjawan ini adalah belanjawan pilihanraya. Jadi BN sehabis mungkin memaniskannya untuk menarik semut-semut agar menghurunginya.Semut-semut pula jangan lupa. Selepas belanjawan pilihanraya, menanti semut-semut ialah tiga kali belanjawan sebelum belanjawan pilihanraya seterusnya. Malah tidak perlu tunggu belanjawan untuk kerajaan BN kenakan saman ekor, kenaikan tarif dsn.

Dengan alasan agar rakyat tidak diserang kencing manis, selepas menang PRU nanti, BN akan menarik kembali manisan tadi sama ada yang berupa subsidi mahupun one-off dan digantikan dengan cukai GST, cukai prabayar, saman ekor, kenaikan harga petrol dan sebagainya. Ketika itu, rakyat akan berasa pahit dan sakitnya 'permainan' BN. Menyesal tak berguna lagi. BN raya empat tahun lagi. Tiba pula PRU berikutnya, 'Belanjawan Penghabisan Stok' akan diulangi lagi.

Harap semut-semut tidak lupa bagaimana raksaksa BN memperkenakan mereka sebaik sahaja BN menang PRU12 dulu. Tak sempat nak tarik nafas, BN terus naikkan harga petrol, tarif eletrik lalu naik mencancanglah harga gula, minyak masak, gandum, bawang dan segala keperluan dapur dan barangan keperluan hidup para semut-semut.

Kalau semut-semut sudah faham dan insaf 'permainan belanjawan BN' ,

No comments:

Post a Comment